Szép és izmos külső csak saját testsúlyos edzéssel?

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: google
Google+
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Szép és izmos külső csak saját testsúlyos edzéssel?

Manapság a saját testsúlyos edzés lett a divat, ami nők ezreit fogta meg, hiszen valamilyen oknál fogva félnek még kis súlyt is megragadni edzésük során, nehogy túl izmosak legyenek.

Na de mi a helyzet azokkal a csoportos órát tartó edzőkkel, akiknek megvan ez az igazán vonzó külső, de azt vallják, hogy ez csak saját testsúlyos edzés eredménye?

Őszinte leszek: Hazudnak.

Ahhoz, hogy te neked nőként szép és kerek feneked legyen, lapos hasad és formás combod, ahhoz a saját testsúlyos edzés önmagában kevés.
Itt most nem támadni szeretném ezt a mozgásformát, nagyon is hasznos, de akkora csodát ne várjunk tőle.

A miértje nagyon is egyszerű:

Ha te csak saját testsúllyal szoktál dolgozni akkor is van fejlődés, de az csak ideiglenes. Egy idő után a szervezetünk megszokja az adott terhelést és nem tud tovább fejlődni. Pontosabban szükség van a nagyobb terhelésre, az ellenállásra és a progresszióra.
Az izom abban az esetben tud csak nőni és formásodni, ha a külső terhelés folyamatosan nő.
Például, ha te szeretnél szebb feneket és combot akkor guggolnod kell súllyal!

Guggolhatsz saját testsúllyal akár 1000 ismétlést is akkor sem lesz olyan a feneked és a combod, mint azoknak, akik valóban súllyal dolgoznak.
Ez a régi nagy tévhit, hogy nem szabad súllyal dolgozni, mert akkor nagyon izmos leszek el kell felejteni!
Kedvencem történetem ezzel kapcsolatban az, amikor mondta nekem csoportos órán a nő, hogy ő nem fog semmilyen súlyt a kezében, mert túl izmos lesz.
Erre a reakcióm őszinte és lényegre törő volt: „Akkor a sporttáskával mi a helyzet, ami legalább 5kg? Azt nem te cipeled?”

Röviden a lényegről: A saját testsúlyos edzés önmagában nagyon hasznos, mivel ilyen mozgásformával tudod erősíteni a törzsizmaidat, illetve önmagában a sportolásra felkészít.
De ha te szeretnél elérni egy olyan formás és izmos külsőt, ahhoz kell a súlyzós edzés, mert másképpen nem fog sikerülni!

Szintén megtörtént eset, amikor a csoportos óráról jött hozzám egy kedves női vendég azzal a mondattal, hogy nagyon könnyű volt már számára a csoportos óra és szeretné kipróbálni a személyi edzést. Első lábnapunk során minimális külső terheléssel dolgoztunk, aminek eredménye erős izomláz és azonnali feleszmélés, hogy a két edzésforma igen is különböző.

Én azt tanácsolom neked, hogy próbáld ki a súlyzós edzést! Természetesen nem egyből 100 kg-val kell végezni az edzést, hanem olyan súlyt kell választani, amivel szabályosan tudod végezni a gyakorlatokat!
Add meg a lehetőséget neki! Garantálom, hogy hálás leszel! 😊

Ha gondolkozol az edzés elkezdésében, akkor jelentkezz ingyenes személyes állapotfelmérésre hozzám!